تبلیغات اینستاگرام ، انواع تبلیغات اینستاگرام
((تبلیغات اینستاگرام ))
طبق آمار های جدید موفق ترین نوع تبلیغات در سال 2021 تبلیغات اینستاگرام معرفی شده است . تبلیغات اینستاگرام تشکیل شده از محتوای استراتژیک است . که در کوتاه ترین زمان ممکن توسط تمامی فالوور های شما قابل مشاهده می باشد . تبلیغات اینستاگرام سودآور ترین و تاثیر گذار ترین نوع هستند .چرا که می توانند محتواهای مربوط به بازاریابی شما را با سرعت بالایی به پخش برسانند .
چگونه تبلیغات اینستاگرام انجام بدهیم ؟
شما ابتدا برای انجام تبلیغات اینستاگرام خود باید نوع محتوایی که می خواهید در اینستاگرام به انتشار برسانید .را مشخص کنید . چرا که بازاریابی شما باید برگرفته از راهی مشخص باشد . این باعث می شود. تا شما اطلاع داشته باشید که می خواهید بازاریابی خود را در شبکه اینستاگرام بر روی چه پایه و اساسی شکل بدهید .
محتوای موجود در شبکه اینستاگرام در دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند . که در اینجا به آنها اشاره خواهیم داشت :
1 ــ محتواهایی که محصولات را تبلیغ می کنند :
در شبکه اینستاگرام بیشتری درصد بازاریابی ها پایه و اساس خود بر روی تبلیغات محصول محور بنا کرده اند . و در این تبلیغات به صورت مداوم محصولات خود با عکس ها و انواع ویدیو های مختلف به تبلیغ می رسانند . این تبلیغات باعث بالاترین درصد ممکن در خرید فروش محصولات شما می شود .چرا که فالوور های شما به عنوان یک مشتری عکس و ویدیو محصولات را بررسی کرده و درصورت علاقه سفارش می دهند .
درواقع می توان به این صورت بیان کرد که شما یک پیج اینستاگرام را راه اندازی می کنید. و محصولات خود را با عکس های با کیفیت و ویدیو های تاثیر گذار ارائه می دهید و منتظر می مانید .تا در ساعات اولیه ارائه پست فالوورهایتان برای خرید شروع به سفارش دادن بکنند .
نکته مورد نظر درمورد این تبلیغات ارائه عکس های باکیفیت و با خلاقیت است . شما باید از محصولات خود در چند وجه مختلف عکس برداری کنید تا برای مشتری سوال مبهمی از ظواهر محصول باقی نماند .
همچنین باید تمامی توضیحات مربوط به محصول مورد نظر خود را به صورت کامل در ویدیو یا در نوشته های مربوط به هر عکس توضیح بدهید . برای مثال اگر شما می خواهید به تبلیغ یک کفش بپردازید . باید از تمامی وجه های کفش عکس برداری کنید و اطلاعات مختلفی که در یک عکس مشخص نیست مانند : سایز کفش های موجود .، رنگ های موجود از کفش ، جنس کفش ، ضمانت کفش ، جنس زیره ، داخل ، سانت کفه کفش. و اطلاعات مربوط به مارک و شرکت سازنده کفش را درج کنید . تا مشتری با خواندن اطلاعات درج شده تصمیم به خرید از شما بگیرد .
(( به یاد داشته باشید توضیح دقیق + عکس های با کیفیت و مخصوصا استفاده شده از دوربین های حرفه ای + تعداد فالوور بالا = می تواند کسب درآمد کلان را برای شما تضمین کند .))
2 ــ محتواهایی که ارائه دهنده یک برند هستند :
هنگامی که شما دارای یک برند هستید اما این برند یک برند مشهور نیست .و تازه به اینستاگرام پا گذاشته اید . نباید به اینستاگرام برای کسب درآمد کلان نگاه کنید . چرا که شما در ابتدا باید سعی کنید تا جایی میان برند های معروف و سابقه دار برای خود باز کنید .
خوشبختانه اینستاگرام مکانی است که اشخاص مختلف می توانند. با استفاده از مزیت ها و امکانات مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن برند خود را به یک برند جهانی و معروف تبدیل کنند . اما در ابتدا پیشنهاد می شود . از تبلیغاتی استفاده کنید که به برندسازی و ایجاد هویت شما در رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام و گوگل کمک بکند .
برای مثال اگر دارای یک شرکت هستید . قبل از اینکه تبلیغات اینستاگرام خود را بر پایه ارائه محصولات بسازید سعی بکنید تا از محیط شرکت خود ، فعالیت هایی که انجام می دهید . و انواع محصولات خود به صورت کلی ، تصمیمات خود و طراحی های خود محتوا ایجاد کنید . و هنگامی که برند خود را به یک برند مطرح تبدیل کردید تبلیغات خود را بر پایه و اساس محتوای محصول محور بسازید .
یدر مثال دیگر می توانم به یک فروشگاه ورزشی اشاره کنم . این فروشگاه در ابتدا به جای ارائه محصولات ورزشی خود می تواند از محتواهای مربوط به ورزش کردن ، ویدیو های ورشی ،. ویدیو و عکس هایی مربوط به فروشگاه خود ، نشان دادن فعالیت های خود استفاده کند . هنگامی که خود را به صورت کامل به کاربران اینستاگرام معرفی کرد . آن زمان می تواند از محتوای حصول محور استفاده بکند .
3 ــ محتوای تولید شده توسط کاربران :
این نوع تبلیغات با وجود سختی فراوان اما امروزه به مقدار زیادی در اینستاگرام دیده می شود . درواقع می توان این روش را مختص اینفلوئنسر های معروف دانست . این افراد تمامی روزمره خود را صرف اینستاگرام می کنند. و در تمامی استوری ها و پست های خود حضور دارند . جالب است بدانید که تبلیغاتی که توسط این افراد به نمایش گذاشته می شود. با درصد بالایی از فروش روبه رو است .
برای مثال هنگامی که شما می خواهید از تبلیغات اینستاگرام برای فروش کفش برند خود استفاده کنید . به عنوان هدیه یک جفت از زیبا ترین نوع کفش های خود را برای یک اینفلوئنسر معروف ارسال می کنید . تا این اینفلوئنسر از جنس خوب و کارایی محصول شما مطمن شود .
زیرا در صورت تبلیغ فالوور ها به ضمانت این فرد محبوب کفش شما را خریداری می کنند .نه بخاطر کفش شما ، پس اگر این فرد به طور مثال یک کفش بی کیفیت را به فالوورهای خود پیشنهاد کند. پس از خرید اعتبار خود را پیش فالوور هایش از دست می دهد . پس باید در ابتدا ضمانت کفش را امتحان بکند .
خوب پس از اینکه اینفلوئنسر از ضمانت کفش شما مطمن بشود. در برابر دریافت هزینه ای طی شده تبلیغ اینستاگرام را ساخته و در صفحه خود به انتشار می گذارد .
در این تبلیغ فرد این کفش را میپوشد و یک تبلیغ اینستاگرام با حضور خود میسازد . برای مثال یک ویدیو کوتاه از کفش شما در پای خودش می گیرد و پس از گفتن مزیت های کفش مورد اسم و برند شما را در تبلیغ برای خرید بیان کرده و فالوورهایش را به سمت پیج اینستاگرام شما هدایت می کند .
این تبلیغات توسط یک کاربر خیلی معروف ساخته شده و باعث می شود. تا شما نه تنها با مقدار خرید بسیار بالایی مواجه شوید . بلکه افزایش فالوور اینستاگرام شما با روند صعودی و با سرعت بالا روبه رو شود
نکات مهم رباره ارائه تبلیغات اینستاگرام :
1 ــ فعالیت مداوم در اینستاگرام :
شما اولین چیزی که برای ساخت تبلیغات اینستاگرام نیاز دارید یک برنامه دقیق و درست است .شما باید برای ساخت پست های خود بازه زمانی معین و مشخص داشته باشید . چرا که تعامل ایجاد شده در صفحه اینستاگرام بعد از منتشر کردن هر تبلیغ در صفحه اینستاگرام بسیار مهم است . و شما نمی توانید مدت زیادی صفحه اینستاگرام خود را به حال خود رها کنید .
شما باید در بازه های زمانی کوتاه پیج اینستاگرام خود روی محتواهای تازه در صفحه اینستاگرام فالوور های خود قرار بدهید . تا بازدید پست های شما افزایش پیدا کند . کاربران اینستاگرام به دنبال پیج های فعال هستند تا بتوانند با آنها مشارکت فراوان داشته باشند .
فعالیت بالای شما در اینستاگرام طبق برنامه ریز باعث می شود. تا شما می شود تا شما به عنوان یک صفحه اینستاگرام به روز و مطرح شناخته بشوید . این باعث می شود. تا از آنفالو شدن خود توسط کاربران جلوگیری کنید و کاربران اینستاگرام را به لایک کردن و بازدید از پست های شما به صورت مداوم ترغیب بکنید .
2 ــ برنامه ریزی برای ارائه تبلیغات اینستاگرام :
شما باید برای ارائه پست ها و استوری های خود در صفحه اینستاگرام برنامه ریزی داشته باشید . شما باید در ابتدا مشخص کنید که به چه مقدار در یک ماه می خواهید فعالیت داشته باشید . برای مثال اگر می خواهید در یک ماه 20 پست ارائه بدهید . باید هر دو روز یک بار یک پست در صفحه اینستاگرام خود ارائه بدهید . برای مثال نباید یک هفته در اینستاگرام خود به صورت پیوسته روزی سه تا پست ارائه بدهید . اما دو هفته هیچ پستی در صفحه اینستاگرام خود ارائه ندهید .
اینکه کمتر اما به صورت پیوسته تبلیغات اینستاگرام را انجام بدهید . بهتر است تا اینکه به صورت مداوم و بالا در بازه زمانی کوتاه تبلیغات اینستاگرام خود را ارائه بدهید .
در مورد استوری می توانم بگویم شما باید هر روز بین یک تا سه استوری حداقل در اینستاگرام خود قرار بدهید . تا بتوانید صفحه اینستاگرام خود را در بالاترین صفحات در اینستاگرام فالوورهای خود در طول روز در بازه زمانی مختلف قرار بدهید . برای مثال می توانید تبلیغات اینستاگرام خود در بازه زمانی مختلف در روز به صورت استوری به نمایش بگذارید .
همچنین تبلیغاتی که شما در استوری به نمایش می گذارید. از تنوع بالاتری برخوردار خواهند بود . چرا که شما می توانید در استوری ویدیو های طولانی مدت برای تبلیغات اینستاگرام خود بگیرید .و از ویرایشگر خاص استوری در اینستاگرام استفاده ببرید .